Ovdje može biti Vaša reklama

Ovdje može biti Vaša reklama
Kontakt mail: autobusiikamioni@gmail.com

utorak, 28. veljače 2017.

Darko (39) nakon tri godine u Kanadi: 'Hrvatska me više neće vidjeti'



Darko (39) iz Varaždina prije tri godine odlučio je 'spakirati kofere' pa potegnuti do daleke Kanade. Nakon nekoliko mjeseci tamo mu se pridružio i ostatak obitelji, supruga i dvoje djece. I danas su tamo i, kako kažu, ne misle se vraćati.
Nekad se to nazivalo 'trbuhom za kruhom'. Danas one koji odlaze u inozemstvo na to tjeraju razni motivi, no među njima su oni ekonomski i egzistencijalni i dalje na prvome mjestu.
- Komentari da u Hrvatskoj ima posla za one koji žele raditi možda u nekoj mjeri i jesu točni, ali razlika između posla odnosno radnika i robije odnosno roba je velika. Ja nisam želio da me se u poslu ponižava, da mi se ne plaća moj rad, da me se odvaja od obitelji radi nečijeg interesa. U tom trenutku, kada je srednja klasa primorana raditi za takve 'gazde' koji nemaju kulturu i poštovanje, a vlast im je često zaleđe, onda se život pakira u kofer i odlazi - započinje Darko svoju priču.

Početak je težak

Početak u Kanadi bio je, kaže, težak.
- Živiš šest do 12 mjeseci bez obitelji, nemas dobrog frenda za požaliti se, dobiti neki savjet... Od 'naših' što se može dobiti je eventualno puno filozofiranja i spletkarenja. Onda nađeš kanadske prijatelje, koji, ako ne mogu pomoći, neće ni odmoći. Mogu reći za Kanađane da nisu opterećeni glupostima, ne zanima ih ni jučer ni sutra, jesi li s istoka ili zapada, tko ti je bio djed i gdje si bio '91. Sistem im je takav, ne opterećuj mozak nečime što nije važno.
Kaže da pronaći stan nije problem, ali kupiti auto već je.

- Auto možeš kupiti ako imaš keš. Ni jedna banka neće te kreditirati dok ne dokažeš svoj status u Kanadi kao 'permanent resident', odnosno da imaš trajno boravište. Ako uspiješ s prodavačem automobila dogovoriti da garantira za tebe, onda možda možeš do auta i prije, ali za to treba puno dokazivanja.

Nema uznemiravanja u slobodne dane

Darko je u Hrvatskoj bio vozač kamiona. I u Kanadi je vozač kamiona.
- U transportu je odgovornost velika, isto kao i kod nas. Ako te zaustave s neispravnim kamionom, sam si kriv, jer si dužan obavijestiti o neispravnostima i zatim ti nađu ili sam tražiš prvi servis. U Hrvatskoj je kamion uvijek neispravan, uz opravdanje 'daj još ovu turu pa bumo onda slagali'. Ako odbiješ, onda si glumac, lijenčina, neradnik. U Kanadi sam mijenjam jedino žarulju na farovima, sve ostalo radi servis.


Kaže kako u kompaniji za koju radi transportne ture traju od 10 do 14 dana, nakon čega slijedi dva do tri dana odmora.
- I dok sam doma s obitelji, poslodavac me ne uznemirava. U Hrvatskoj me se nazivalo već trećeg dana godišnjeg odmora, a da ne pričam o slobodnim danima, kada me se nazivalo u vrijeme nedjeljnog ručka i slično - prisjeća se Darko.

Plaća može sjesti samo ranije

Plaće se isplaćuju, priča nam, tjedno ili dva puta mjesečno.
- Ne kasne, mogu doći samo ranije. Na primjer, ako datum za isplatu pada na vikend, novac je na računu u petak. Do sad nitko me nije kraduckao ni zakidao na plaći. Tu je novac jako osjetljiva stvar. U Hrvatskoj je bilo 'e, daj, buš se strpel, nisu mi još platili onu turu'. Ili 'stari, kupil sam novi kamion, evo samo da ga regam i pustim u pogon pa bu lova na računu'. Bilo je i da smo se tužakali zbog neisplate pa te sud nakon dvije godine pozove i ispituje detalje, koje si, normalno, zaboravio i već otpisao potraživanje i na kraju imaš sreće ako ne presude u njegovu korist.

Nema prisiljavanja na prekršaje

Odnos dispatcher-driver je na visokoj razini, a to se, priča Darko, vidi i po tome što nema prisiljavanja na prekršaje i ilegalne radnje. A upravo to je doživljavao u Hrvatskoj.
- Imam slike koje pokazuju razinu komunikacije tu i tamo - pokazuje nam.


Zarada i troškovi

Što se tiče zarade i načina života, to je vrlo individualno, objašnjava naš sugovornik.
- Što zaradiš, to i trošiš. Ovisno o apetitima, naravno. Netko sve potroši, a netko štedi. Nakon potvrde trajnog boravišta moguće je dobiti kredit, koji možeš ostaviti da stoji 'za nedajbog' ili trošiš pa plaćaš kamate na potrošeno i vraćaš kako ti odgovara.

Ostaje četvrtina primanja

U njegovoj obitelji nakon podmirenja svih životnih troškova preostane još četvrtina primanja.
- Ne štedimo previše, ali nismo ni previše rasipni. Imamo normalan auto, hondu civic, kuha se većinom kod kuće, jer je zdravije. Ako nešto obavljamo u gradu, idemo u restoran. To je uglavnom onda kada smo u šopingu. Što se tiče toga da se može uštedjeti kuhanjem kod kuće u odnosu na prehranu u restoranima, razlika je zanemariva - priča Darko.

O školovanju

Osvrnuo se i na obrazovni sustav.
- Osnovno školstvo je besplatno. Srednje također. Odlični u srednjoj imaju povlastice za koledž ili dobiju potporu od grada, pokrajine, poduzeća... Oni ispod praga plaćaju sami, a nije jeftino.

U Hrvatsku samo na godišnji

Kaže Darko na kraju da će u Hrvatsku doći samo na godišnji odmor.
- Bilo bi lijepo da se okupi stara ekipa pa da popijemo koju za stara vremena. Ali mimo godišnjeg odmora Hrvatska me vidjeti više nikad neće. U Kanadi sam se našao i ne vraćam se.



Izvor:http://varazdinski.rtl.hr

Broj komentara: 8:

  1. pa sad,,,i nije baš tak sve sjajno...ali ok! Sretno ti bilo!

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobar dan,

    Mi smo legitiman i renomirani zajmodavac za novac. Novac pozajmljujemo pojedincima kojima je potrebna financijska podrška, kredite dajemo ljudima koji imaju lošu kreditnu sposobnost ili trebaju novac kako bi platili račune za ulaganje u posao. Pa tražite li hitan zajam? Ne morate brinuti jer ste na pravom mjestu, nudimo kredite po niskoj kamatnoj stopi od 2%, tako da ako vam je potreban zajam, očekuje se da nas kontaktirate putem ove adrese e-pošte: ubabank575@gmail.com
    Ili nam pošaljite SMS ili WhatsApp: +2349011342173

    INFORMACIJE O PRIJAVI KREDITA POTREBE OD VASA.

    1) Puna imena: ............
    2) Spol: .................
    3) Dob: ........................
    4) Država: .................
    5) broj telefona: ........
    6) Zanimanje: ..............
    7) Mjesečni prihod: ......
    8) Potrebni iznos zajma: .....
    9) Rok zajma: ...............
    10) Namjena zajma: ...........

    Hvala

    OdgovoriIzbriši
  3. SVJEDOČANSTVO KAKO SAM DOBIO KREDIT OD 2% KOLATERA. Trebate li kredit? Jeste li u dugovima? Da li želite da pokrenete posao i potreban vam je kapital? Trebate kredit ili financiranje iz bilo kojeg razloga? Ovdje imate pravu lokaciju za svoja rješenja kredita! Preporučujem (kreditne kreditne institucije) svima vama. Nude zajmove svima koji su zainteresovani da dobiju bilo koju vrstu kredita. Pozajmili su mi iznos od 36.000 dolara sa ILI bez kolaterala po stopi od 2%. Nude sve vrste kredita, čak i sa lošim kreditnim rezultatom. Njihove usluge uključuju kredite za obrazovanje, zajam za automobil, zajam za kamione, zajam za refinansiranje, osigurani i neobezbeđeni zajam, lični zajam, zajam za konsolidaciju duga, poslovni zajam, hipotekarni zajam, stambeni zajam, studentski zajam itd. Molimo Vas da nam pišete na Whatsapp broj: +393512640785 ili : +393509313766
    ili :+393512114999. email: loancreditinstitutions00@yahoo.com
    ili email: loancreditinstitutions00@gmail.com
    molim vas, ja sam referent koji uzima moj kredit od njene kompanije.

    OdgovoriIzbriši
  4. Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao sam kupiti kuću. Pokušao sam potražiti zajam od različitih kreditnih tvrtki, privatnih i korporativnih, ali nije išlo, a većina banaka mi je odbila kredit. Ali kako bi Bog htio, upoznali su me s privatnim zajmodavcem koji mi je dao zajam od 90,000 eura i danas imam vlastitu kuću i vlasnik sam tvrtke i trenutno mi je dobro, ako morate ići na tvrtka za osiguranje zajma. bez kolaterala, bez provjere kreditne sposobnosti, samo 3% kamatna stopa i supotpisnik s boljim planovima i rasporedom otplate, kontaktirajte Davidson Albert Loan (davidsonalbertloan@gmail.com). On ne zna da to radim, ali sada sam tako sretna i odlučila sam dati ljudima više informacija o njemu i želim da ga Bog još više blagoslovi. Možete ga kontaktirati putem njegove e-pošte. davidsonalbertloan@gmail.com
    {WhatsApp: +38761545894}

    OdgovoriIzbriši
  5. Trebate li brz i brz zajam za rješavanje svojih financijskih potreba, nudimo zajmove od 3.000,00 € do 100.000.000 € Max, pouzdani smo, kontaktirajte vjerovnika zajma putem e-pošte: elenanino0007@gmail.com

    OdgovoriIzbriši
  6. SVJEDOČANSTVO KAKO SAM DOBIO KREDIT OD 2% KOLATERA. Trebate li kredit? Jeste li u dugovima? Da li želite da pokrenete posao i potreban vam je kapital? Trebate zajam ili financiranje iz bilo kojeg razloga? Ovdje imate pravu lokaciju za svoja rješenja kredita! Preporučujem (kreditne kreditne institucije) svima vama. Nude zajmove svima koji su zainteresovani da dobiju bilo koju vrstu kredita. Pozajmili su mi iznos od 36.000 dolara sa ILI bez kolaterala po stopi od 2%. Nude sve vrste kredita, čak i sa lošim kreditnim rezultatom. Njihove usluge uključuju kredite za obrazovanje, zajam za automobil, zajam za kamione, zajam za refinansiranje, osigurani i neobezbeđeni zajam, lični zajam, zajam za konsolidaciju duga, poslovni zajam, hipotekarni zajam, stambeni zajam, studentski zajam itd. Molimo Vas da nam pišete na Whatsapp broj: +393512640785 ili : +393509313766
    ili :+393512114999. email: loancreditinstitutions00@yahoo.com
    molim vas, ja sam referent koji uzima moj kredit od njene kompanije.

    OdgovoriIzbriši
  7. Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
    (smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706}
    Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam. ;;;;;;;;;;; ;;;;;;;[[[[[[

    OdgovoriIzbriši
  8. Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu što sam naišao na gospodina Harry Bryan, izvršnog direktora SMART LOAN FUNDS, imaju sjedište u Americi, a također djeluju u svim europskim zemljama. Dobio sam savjet kolege i savjetovat ću svima koji trebaju zajam da koriste njihove usluge kako bi izašli iz financijskih poteškoća, možete ih kontaktirati putem e-pošte
    (smartloanfunds@gmail.com} WHATSAPP: {+385 91 560 8706} Brzo kontaktirajte danas i dobijte svoj zajam od njih na stopu od 3 %. Obećajte da ćete reći ljudima i podijeliti njegov dobar rad nakon što dobijete zajam. -------=======''''''';;;;;;

    OdgovoriIzbriši