Ovdje može biti Vaša reklama

Ovdje može biti Vaša reklama
Kontakt mail: autobusiikamioni@gmail.com

petak, 28. travnja 2017.

BiH ostaje bez vozača, prijevoznici se žale da ne mogu naći radnike.



Najdeficitarniji kadar u Njemačkoj su vozači svih kopnenih prijevoznih sredstava, a situacija je posebno kritična u javnom prijevozu u gradovima, objavio je radio Deutsche Welle još u rujnu prošle godine. Njemačko udruženje autobusnih prijevoznika iznijelo je podatak o nedostatku oko 2000 vozača, a u sljedećim godinama bi taj broj mogao porasti na čak 10.000, piše Večernji list BiH.
Ne postoje točni podaci koliko diljem Njemačke trenutačno nedostaje vozača teretnih vozila, ali samo na području Duisburga traži ih se 3000.



Karikatura



Vozača već nedostaje
Niske plaće, rad svih 30 dana u tjednu, loš odnos poslodavaca prema zaposlenima i opća neizvjesnost u državi natjerali su veliki broj bh. vozača da u potrazi za boljim životom iskoriste ovakvu situaciju i daju otkaz na poslu vozača u BiH kako bi isti taj posao radili u Njemačkoj. Ovakva situacija zabrinula je bh. prijevoznike jer vozača već nedostaje.
Ako se ne zaustavi odlazak vozača iz BiH u inozemstvo, uskoro neće biti dovoljno profesionalaca za upravljačem koji će raditi u prijevozu robe i putnika, a autobusi i kamioni stajat će parkirani, kažu stručnjaci iz te oblasti. Da BiH ostaje bez više profesionalnih vozača jer su nezadovoljni plaćama i tretmanom u prijevoznim poduzećima i kod domaćih prijevoznika, potvrdili su za Nezavisne iz Udruge vozača i automehaničara gradskog i prigradskoga prijevoza putnika iz Banje Luke.
Kamioni stoje na parkiralištu
Vladimir Grbić, predsjednik prijevoznika RS-a, kaže kako su niske plaće i nestašica posla u BiH glavni uzroci odlaska vozača.
“Nedavno je jedan vozač otišao u Njemačku i tamo radi za plaću od 2500 eura, dok je kod nas plaća najviše oko 1000 KM. Ako se nešto ne uradi, ostat ćemo bez ovog kadra. Mi smo Ministarstvu prometa i veza RS-a i Gospodarskoj komori predočili da je to jedan od gorućih problema. Nismo dobili nikakav odgovor ni pomoć da se vozači zadrže”, naglašava Grbić.
Dodaje kako, prema evidenciji koju imaju od prijevoznika u RS-u, kod gotovo svakog prijevoznika čiji vozač ode u Njemačku, Sloveniju, Kanadu, Ameriku, taj autobus ili kamion budu parkirani u dvorištu jer ne mogu naći odgovarajućeg vozača. Ahmedin Šabanagić, direktor Autoprevoz-busa Mostar, potvrđuje da se i mostarski vozači opredjeljuju za “put inozemstva”.
“Kad raspišemo natječaj za pravnike, dođe ih 30, a na onaj za vozače samo nekoliko. Evo, neki dan smo primili 5 vozača koje smo jedva našli. Potražnja je veća nego ponuda”, kazao je za Nezavisne Šabanagić. Mogućnost zaposlenja vozača na prostoru EU dovela je do toga da se sve više polažu škole za zvanje vozača, ali i krivotvore diplome s tim zvanjem.
“Kod nas je teže naći vozača nego kardiologa. Oni masovno odlaze u Njemačku, Austriju, Sloveniju, Italiju, gdje su traženi zato što su vrijedni radnici”, kazao je ranije za Blic Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika za unutarnji i međunarodni promet RS-a.



IZVOR:http://www.jumagazin.info

4 komentara:

  1. Autor je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
  2. gospodine predsjedniče poslodavaca,nemate vi pojma o ovom poslu i zašto nećete imati vozače...navode se male plate....nestašice posla nema,nego može biti samo viška kamiona....

    tvrditi da neko ima platu od 2500 eura je laž...nije istina...rodjen sam u Njemačkoj i jako dobro znam kolike su plate...izvinite,da li znate da plate u inostranstvu postoje kao NETO i BRUTO....muljanje sa karticama ,magnetima,računanje odmora za vrijeme koje vozači provode po terminalima čekajući carinsku mafiju da im gurne nešto neko u džep da brže završe svoj dio posla...pa pogledajte im vozni park.....u Njmeačkoj se roba rascarini za 10-tak minuta u Austriji za 20-tak, Holandija 30-tak a u Italiji do pola sata...Da nemaju tri glave ovi u evropi...reci Carino

    naravno...šta je tu čudno..u velikom većini plaćen Vam je km i vikend 7 puta više nego ovde....šta je čudno...nije Vam čudno ni to što Vas plaćaju po procentu od fakture prevoza koju nikada nećete vidjeti i nikada niko nije vidio......za gorivo mora biti ,za putarinu takodje,za dijelove takodje i gdje se može "uštinuti"...samo na vozaču....njemu ne moraš platiti dnevnice,ne moraš platiti penziono i socijalno,jer ga neće inspektor hvatati po Evropi....da nije čekanja i majmunskog ponašanja naših carinika prilikom rascarinjenja robe koju radimo po dva dana, plus jedan dan od utovara do odlaska u EU,zadržavali bi se mjesečno u Bih samo po 3 dana.

    Kada novinar uzme da napiše članak o ovome,zaista mora poznavati ovu materiju u srž.Izvolite,možemo zajedno na jednu turu,da se upoznate sa ovim poslom i svim dobrim i lošim stranama ovog posla.Tihog ubice.

    OdgovoriIzbriši
  3. 1 km po litri goriva država je uzela sebi.To je najjači porez na svijetu.znači naspeš 700 l dao si kriminalcima u državnoj upravi 700 km u startu,Nek neko pokuša da vidi gdje idu te pare šipak,Plus ostali nameti,registracija razne takse itd.U ovoj državi se dižu krediti da se izmire obaveze,pa dok možeš dizati kredite radićeš,IZ OVE države TREBA bježati.

    OdgovoriIzbriši
  4. Pozdrav
    Mogućnost zaduživanja i brzo financiranje
    Ja sam vjerovnik koji daje osobne kredite za svakoga tko je u potrebi za pozajmljivanje. Ako bilo kada su u potrebi pozajmljivanje novca molim vas da ljubazno da ti pomognem. Ovdje je moj elektronička pošta adresa: szeleslaszlone15@gmail.com
    Hvala ti

    OdgovoriIzbriši